PŘÍPRAVA NA STK
Předpoklady pro úspěšné a příjemné absolvování STK
V případě, že se svým autem jezdíte pravidelně na servis a předpokládáte, že je v dobrém technickém stavu, tak mám pro Vás doporučení, jak se na technickou prohlídku připravit.
Také chci upozornit, že se jednotlivé STK liší. Jsou STK, kde jsou dle mého názoru až zbytečně přísní a oproti tomu na jiných STK jsou vstřícnější a přátelštější. Konkrétní STK zde nedoporučuji z důvodu, že se může situace na jednotlivých pracovištích v závislosti na čase měnit. Doporučuji číst aktuální recenze STK například na Google, kde to většinou koresponduje s mým názorem.
Příprava na STK
- V každém případě by mělo být auto čisté, doporučuji umýt těsně před návštěvou STK a uvnitř by mělo být také čisto. Jednak se to vyžaduje a také to dělá dobrý první dojem.
- V autě by neměly být věcí, aby byl dobrý přístup k rezervě a ke všem bezpečnostním pásům.
- Pokud máte poklice, tak nesmí být na autě, v kufru nevadí. V kufru udělají alespoň dojem, že jste se na STK připravili. To se vyžaduje z důvodu, aby bylo vidět, že jsou na kolech všechny šrouby.
- Nesmí nic bránit výhledu. Na čelním okně nesmí být neplatné dálniční známky nebo parkovací karty, ani žádné držáky navigací, telefonů, raději i kameru sundat. Na zrcátku nesmí nic viset. Také by mělo být zadní okno bez nálepek, na některých STK to vadí, na některých ne.
- Čisté VIN na karoserii, aby bylo dobře čitelné.
- Zkontrolovat povinnou výbavu.
- Zkontrolovat osvětlení.
- Pokud máte na oknech fólie, měla by tam být také příslušná homologace.
Před STK se měří emise
Cestou na emise doporučuji zahřát motor na provozní teplotu, což je také potřeba pro absolvování měření emisí. U vozů bez filtrů pevných částic doporučuji také (až po zahřátí motoru) jet ve vyšších otáčkách. Při vyšších otáčkách motoru se tak dostanou z výfukového systému hrubší částice.